Samfundsfag

Samfundsfag

Lær om globale værdikæder

Lær om globale værdikæder

Hvordan påvirker dit tøj, mad og smartphone mennesker og miljø i hele værdikæden? Bliv klogere på, hvordan du kan gøre dit forbrug mere bæredygtigt.

Identitet og normalitet: ung med handicap

Identitet og normalitet: ung med handicap

Hvad vil det sige, at være ung med handicap? Lær om livet som ung med handicap i Uganda, Danmark og verden og bliv udfordret på dine forestillinger om, hvad det vil sige at leve med et handicap.

Start samtalen om kvalitetsuddannelse og ligestilling

Start samtalen om kvalitetsuddannelse og ligestilling

Start samtalen om kvalitetsuddannelse og ligestilling gennem dit sociologiforløb! Undervisningsmaterialet belyser aktuelle samfundsdebatter om køn, normer og ligestilling i Peru og Danmark. Det hele sættes i perspektiv til verdensmål 4 og 5 for at skabe en global sammenhæng.

Digitale Vendespil - DER ER HÅB

Digitale Vendespil - DER ER HÅB

Eleverne skal bruge digitale vendespil som deres formidlingsform. Med udgangspunkt i historier om verdens udvikling, skal de skabe et kreativt digitalt vendespil med billeder, tekst og lyd. Elevernes vendespil skal være med til at sprede håb og give lyst til at skabe forandring hos dem, der spiller spillet.

Lav en tegneserie - DER ER HÅB

Lav en tegneserie - DER ER HÅB

Eleverne skal bruge tegneseriemediet til at formidle deres viden om FN’s Verdensmål og håbet for fremtiden. Eleverne bestemmer selv om deres tegneserier skal være håndtegnede eller digitale.

Spil Verdensmålsfisk

Spil Verdensmålsfisk

I Verdensmålsfisk er det normale sæt kort byttet ud med specielle Verdensmålskort. Hvert af de 17 stik består fire kort, et stik til hvert Verdensmål. På de fire kort, der udgør ét stik står beskrivelsen af fire udvalgte delmål. Spillereglerne er som i det klassiske spil Fisk.