Hack et Ludospil - DER ER HÅB

Hack et Ludospil - DER ER HÅB

I dette forløb skal eleverne hacke det kendte Ludospil. De tager det klassiske Ludo og gør det til deres helt eget. Eleverne skal bruge deres viden om Verdensmålene til at skabe et spil med faglig viden og legende læring, der kan bidrage til at andre lærer om de 17 mål.

I avisen fra Verdens Bedste Nyheder kan I læse om, hvordan der mange steder i verden sker en positiv udvikling. Artiklerne giver eksempler på, at det er muligt at nå de 17 Verdensmål, hvis vi alle arbejder sammen. Hvis vi hver især gør, hvad vi kan for at skabe de forandringer, som det kræver af os.

Artiklerne i avisen viser, at FN’s 17 Verdensmål bliver taget alvorligt. Vi har taget hul på Verdensmålenes årti.

Verdensmålene er den mest ambitiøse plan for klodens udvikling nogensinde. De 17 mål handler om at løse klodens største udfordringer. Målet er, at børn og unge i 2030 vokser op i en verden uden sult og fattigdom, hvor alle er lige, og naturen og klimaet har det godt.

I skal arbejde med Verdensmålene i denne opgave. Jeres viden og kreativitet skal bidrage til, at andre lærer om de 17 vigtige mål.
Jeres opgave bliver at skabe et spil med faglig viden og legende læring.

I skal hacke det klassiske LUDO, og kun fantasien sætter grænser for, hvordan jeres Verdensmåls-udgave kommer til at se ud.

Spillereglerne er helt op til jer!

Download materiale